Strangle Schrijven (winst 4566, laatse week +316, winst ongerealiseerd 1200)

Laatste reactie 23/10/2020 09:40 door Rene
· Markeren als ongelezen
🔥 Rien Bogaarts 1 week geleden geplaatst
23/10 om 1715 uur

Helaas, geen PC ter beschikking. Even vanaf telefoon:

ik zie bij Binck geen optiekoersen voor de opties van 15/1/2021 en voor 6/11/2020; daar kijk ik maandag nog even naar.

Voor de week opties schrijf ik op 542 en 568 voor resp. 2,90 en 1,10.
Voor de maand opties schrijf ik op 528 en 581 voor resp. 7,50 en 3,05
Stand AEX 554 (bij moment van schrijven)

============================================================

per heden (23-10-09.32), AEX ca. 552,50, zijn de strikes als volgt:

23-10-2020 PUT CALL
WEEK 540,5423468 564,4576532
2-WEEKS 533,5932903 571,4067097
MAAND 525,7618747 579,2381253
3 MAAND 506,1882085 598,8117915
AEX 552,5

Ik werk mijn portefeuille vanmiddag na de opening van DOW bij; Bij een andere stand van de AEX zal ik de strikes ook muteren met het verschil van de AEX ten opzichte van 552,50.



Bijgewerkt op 22/10 om 19.55 uur

Na een behoorlijke dip vandaag is er morgen weer een "afrekenmoment". De PUT OCTOBER 23 strike 540 zal naar verwachting waardeloos aflopen. De DOW staat op winst (+138), de NASDAQ staat op winst (+22) en de futures AEX staan op 554,50 (dat is een eind boven de 540 strike). Kortom, geen reden om vroegtijdig te sluiten.

===========================================================



Bijgewerkt op 21/10/20; 11.50

In aanvulling op het bovenstaande: juist 4 posities gesloten (winst 524 Euro) of 1,5% (bij margin 40000); prijzen opgenomen tussen 1142 en 1155, op basis van post gisteren. Portfolio en en winst nog niet bijgewerkt, volgt a.s. vrijdag. Spec. transactie hieronder.

BERICHT ontvangen van Binck dat de Margins op de AEX opties verlaagd zijn; bij gelijke opbrengst neemt dan dus het rendement toe!

==========================================================

ONDERSTAAND MIJN LAATSTE POST OP SEPTEMBER STRANGLE SCHRIJVEN. Hiermee ga ik verder in oktober.

NB: Wil je een mail ontvangen met de strikeprijzen die mijn model uitrekent en wil je deze mail ontvangen VOORDAT ik een order opgeef (zodat je met voorsprong op mij handelt) dan stuur ik je die gratis. Laat even weten via een privé bericht. Uiteraard kun je mij niet aansprakelijk stellen voor de resultaten die je behaalt.

Vandaag zijn de volgende posities gesloten:

MOA C 20 NOV 2020 580,00 -1 €4,85 -€48,50 €5,90 -€59,00 17,80% €10,50
MOA P 20 NOV 2020 520,00 -1 €11,00 -€110,00 €10,00 -€100,00 -10,00% -€10,00 (OPBRENGST 33Euro)
AEX P 16 OCT 2020 500,00 -1 €0,90 -€90,00 €3,60 -€360,00 75,00% €270,00 (OPBRENGST +360-12=348Euro)
AEX P 16 OCT 2020 530,00 -1 €3,53 -€353,00 €3,80 -€380,00 7,11% €27,00 (OPBRENGST +380-33=347Euro)
Dat betekent dat de gerealiseerde winst toeneemt met 33+348+347=728Euro en wordt dus 3838+728=4566. Hierbij kun je nog de ongerealiseerde winst tellen van 985 (zie hieronder).

Op basis van de orders van vanmorgen is de situatie nu als volgt:

Fonds Laatste Uw koers Ongerealiseerd % EUR
Opties
AEX C 16 OCT 2020 570,00 €3,20 €2,10 -52,38%
(huidige koers 3,20; ontvangen2,10, resultaat -52,38%)
AEX C 16 OCT 2020 578,00 €0,98 €0,93 -5,38%
AEX C 18 DEC 2020 600,00 €5,35 €4,91 -8,96%
AEX C 20 NOV 2020 610,00 €1,24 €1,15 -7,83%
AEX C 20 NOV 2020 620,00 €0,66 €2,25 70,67%
AEX P 16 OCT 2020 548,00 €0,84 €1,01 16,83%
AEX P 18 DEC 2020 500,00 €5,20 €10,00 48,00%
AEX P 20 NOV 2020 480,00 €1,46 €5,80 74,83%
AEX P 20 NOV 2020 510,00 €3,00 €3,20 6,25%
AX4 C 23 OCT 2020 582,00 €1,27 €1,60 20,63%
AX4 P 23 OCT 2020 540,00 €1,50 €1,60 6,25%
 €24,70 €34,55 €9,85
(winst in portefeuille 985 Euro)

Nog drie opmerkingen:
-Stop Loss bij sluitkoers is uitoefeningsprijs+ontvangen premie, sluiten bij opening next day;
-Sluiten bij winst 90% van ontvangen premie, intraday
-op voorlaatste dag sluiten afh. van koersen AEX en opbrengst (op mijn onderbuikgevoel)

Als ik uitga van een margin van 10000 en het aantal series waarin geschreven wordt (gemiddeld 4 per maand (deze maand 5) zou het rendement uitkomen op 280Euro per maand per serie (rendement dus 2,8% per maand). Inclusief de ongerealiseerde winst, ca. 1000 Euro op basis van laatst gedane koers) er bij geteld wordt kom ik op een rendement van ca. 350Euro (3,5%).
Aangezien alles gratis is hoef je hier geen kosten in mindering te brengen 😄 De margin heb ik even afgekeken bij Menco Sweep, 
Een serie is dan bijv. de Call+Put week opties.
🔥 Rien Bogaarts 1 week geleden geplaatst
Potfolio per 15 oktober:

Gerealiseerde winst 4566 Euro. 
De optieseries van 16 OCTOBER leveren een winst op van 316E zodat de gerealiseerde winst is 4882. De week optie levert een rendement op van 2,15% in een week (margin is 10000) of 8,6% per maand).
De ongerealiseerde winst in portefeuille is nu ca. 1200E op basis van laatst gedane koers. In totaal schat ik dat je afhankelijk van je broker tussen de 30000 en 60000 margin nodig hebt)


AEX C 16 OCT 2020 570,00 €3,20 €2,10 -52,38%
(huidige koers 3,20; ontvangen2,10, resultaat -52,38%)
(GESLOTEN VOOR 0,76; AEX op 561) (Winst 134)
AEX C 16 OCT 2020 578,00 €0,98 €0,93 -5,38%
(GESLOTEN VOOR 0,12; AEX op 561) (Winst 81)
AEX C 18 DEC 2020 600,00 €5,35 €4,91 -8,96%
AEX C 20 NOV 2020 610,00 €1,24 €1,15 -7,83%
AEX C 20 NOV 2020 620,00 €0,66 €2,25 70,67%
AEX P 16 OCT 2020 548,00 €0,84 €1,01 16,83% (GESLOTEN WINST 101)
AEX P 18 DEC 2020 500,00 €5,20 €10,00 48,00%
AEX P 20 NOV 2020 480,00 €1,46 €5,80 74,83%
AEX P 20 NOV 2020 510,00 €3,00 €3,20 6,25%
AX4 C 23 OCT 2020 582,00 €1,27 €1,60 20,63%
AX4 P 23 OCT 2020 540,00 €1,50 €1,60 6,25%

A.s. vrijdag wordt de portfolio EN gerealiseerde winst bijgewerkt.  Het is nu 16.07 op 16 10 en de volgende optie-uitoefeningsprijzen zijn actueel (als je een strangle wil schrijven zegt mijn model dat je een CALL AEX 23 october moet schrijven op 585).

23 october AEX CALL 585 PUT 555
30 october AEX CALL 590 PUT 549
20 novemberAEX CALL 600 PUT 541
Januari 2021 CALL 617 PUT 520
Stand AEX 569

Ik heb nu (16.48) de portfolio bijgewerkt en voor de nieuwe series het gemiddelde van Bied en laatprijs genomen.
Wat mij betreft kun je uit dit menu kiezen om een strangle te schrijven; ik neem de strangles op die ik nog niet heb. Uiteraard geen advies maar de uitkomsten van een Excel rekensheet.
Indien niet duidelijk, voel je vrij te hier te schrijven of te emailen.

Ik heb nu (16.48) de portfolio bijgewerkt en voor de nieuwe series het gemiddelde van Bied en laatprijs genomen. Januari 2021 heb ik niet gevonden, de november serie is nog in portefeuille.

Het resultaat ziet er als volgt uit:

Fonds Laatste Uw koers Ongerealiseerd % EUR Tijd
Opties
AEX C 18 DEC 2020 600,00 €5,40 €4,91 -9,98% 16-10-2020 16:33:15
AEX C 20 NOV 2020 610,00 €0,96 €1,15 16,52% 16-10-2020 16:12:35
AEX C 20 NOV 2020 620,00 €0,45 €2,25 80,00% 16-10-2020 16:43:04
AEX P 18 DEC 2020 500,00 €4,85 €10,00 51,50% 16-10-2020 16:39:52
AEX P 20 NOV 2020 480,00 €1,36 €5,80 76,55% 16-10-2020 16:31:38
AEX P 20 NOV 2020 510,00 €2,85 €3,20 10,94% 16-10-2020 16:44:26
AX4 C 23 OCT 2020 582,00 €1,27 €1,60 20,63% 16-10-2020 16:44:43
AX4 C 23 OCT 2020 586,00 €0,73 €0,75 2,67% 16-10-2020 16:41:14
AX4 P 23 OCT 2020 540,00 €0,72 €1,60 55,00% 16-10-2020 16:29:39
AX4 P 23 OCT 2020 554,00 €1,85 €1,75 -5,71% 16-10-2020 16:38:09
AX5 C 30 OCT 2020 590,00 €1,30 €1,25 -4,00% 16-10-2020 16:43:00
AX5 P 30 OCT 2020 550,00 €3,30 €3,10 -6,45% 16-10-2020 16:22:07

Met deze portefeuille ga ik de nieuwe week in. Succes iedereen en blijf gezond. Alleen als een serie rond 90% winst staat gaan we tussentijds sluiten.
🔥 Harm van Wijk 1 week geleden geplaatst
Indrukwekkend!! Short strangles leveren mooie rendementen op, maar let op: het moet wel bij je passen en je moet goed weten wat je doet!

🔥 Menco Sweep 1 week geleden geplaatst
Klopt Harm,
het belangrijkste van het innemen van een short strangle is het consequent en tevens strikt toepassen van risico (= geld!) - management.
Maar met het inzetten van dit optie-instrument zijn inderdaad mooie resultaten te behalen 😄
Tom Lassing 1 week geleden geplaatst
Ik heb deze week wat video's over de Strangle gemaakt. Misschien interessant voor beleggers die er nog niet zo in thuis zijn! Hier de Strangle Short:
https://mijn.beleggen.com/conversations/strangle-short-uitgelegd
🔥 Rien Bogaarts 1 week geleden geplaatst
Mooi, al die reacties. Vanmiddag om 1600 laat ik mijn model even werken om de nieuwe waarden te berekenen. Dan kijk ik ook naar de BIED koersen van de te schijven opties. Als ik de nieuwe transacties heb bepaald zal ik met het tijdstip (zodat iedereen kan controleren) hier vermelden wat er (virtueel) is gebeurd. Veel transparanter kan het niet lijkt mij. Uiteraard is het geheel voor je eigen risico als je deze info gebruikt voor het uitvoeren van transacties.
🔥 Rene D 1 week geleden geplaatst
@rienbogaarts2 Hoe ziet je risico management eruit? Geld verdienen met short strangles was het afgelopen half jaar geen probleem. We gingen van hoge vola naar lagere en omdat we begin dit jaar een flinke daling hadden zijn de premies goed en liggen de strikes op behoorlijke afstand van de spot. In andere jaren was het lastiger, zie bv https://www.stoxx.com/index-details?symbol=SX5ESST. Begonnen met 10K en na 10 jaar 15K. Dat is minder rendement dat bv de s&p500 met meer risico.
reactie op @rened:
Rien Bogaarts Dank voor je reactie. Op zich begrijp ik niet wat je bedoelt met www.stoxx..... althans ik kan hieruit niet afleiden wat je hiermee bedoelt. Ik weet niet of de premies nu relatief hoog zijn noch weet ik of de volatiliteit relatief hoog is of de volatiliteit juist laag bij hoge premies. Mijn model berekent op basis van volatiliteit uit verleden de strike-prijs; volatiliteit hoog, strike hoog. Mijn model beoordeelt niet of de premie daarbij past. Money management valt voor mij buiten mijn posts maar ik houd mij aanbevolen voor informatie hierover. Ik ga uit van de huidige margins of meer. 
1 week geleden

Beantwoorden

Rene D De link simuleert het schrijven van een strangle de afgelopen 10 jaar. Deze index wordt bijgehouden door elke keer (vermoedelijk elke maand) een strangle te schrijven die 5% OTM ligt. 

Risico mgmt is heel belangrijk bij het schrijven van opties. Vaak wordt de positie gesloten op bv 100% verlies of 200% verlies. Zie bv de website tastyTrade
1 week geleden

Beantwoorden

Rien Bogaarts Dankjewel voor je reactie maar als ik het goed begrijp doe ik het iets anders namelijk ik baseerde strike prijs op de volatiliteit. ALs je standaard x procent onder de huidige koers schrijft doe je iets heel anders ik ben wel doende om mijn model te backtesten. Ik loop daarbij wel tegen het probleem aan dat ik geen optieprijzen van enkele jaren terug Tot mijn beschikking heb Heb je daar een oplossing voor? 
1 week geleden

Beantwoorden


toon 2 overige reactie(s)
🔥 Rene D 1 week geleden geplaatst
Hallo Rien. Ja ik begrijp dat jij de strikes op een andere manier bepaald. In maart dit jaar gingen we van lage vola naar hoge. Als je toen een strangle geschreven had was de afstand niet al te groot geweest, anders had je namelijk veel te weinig premie gekregen. Toen kregen we een daling van 20%, zonder manegement gooi je dan jaren winst weg. Dus exit regels zijn heel erg belangrijk!! Maakt niet uit welke strikes je schrijft...
reactie op @rened:
Rien Bogaarts Bovendien slagen Menco Sweep en weekendbeleggers al jarenlang erin een hoger rendement te halen dan de 50% die jij noemt. Ik ben nog hoopvol. Dank voor je alertheid.. 
1 week geleden

Beantwoorden

Rene D Die 50% in 10 jaar is door een index gedaan. Dus zeer betrouwbare gegevens. Vaak zie je dat bij veel resultaten van anderen dat ze toevallig net niet in de markt zaten in de weken dat er grote dalingen waren. Ik handel zelf zonder dat ik abonnementen verkoop en zie wat er met optie prijzen gebeurd gedurende zulke weken. Geloof me, die gaan dan tig keer over de kop en grote spreads. Ik zeg ook niet dat je hier niet een goed rendement mee kan halen, maar vele zijn je voorgegaan en hebben een jaar of 2 goede resultaten geboekt totdat er een flinke daling kwam en ze alles weer kwijt waren. Als het zo makkelijk zou zijn zouden velen het al doen. Dus zorg voor een goed exit plan en houd je eraan!
1 week geleden

Beantwoorden

Michael Groenewoud Zit sinds 2012 constant in de markt (ook tijdens dalingen met de short strangle). Niet altijd, maar daar zal ik dan mijn redenen wel voor gehad hebben. Soms is niet beleggen ook beleggen. 

Niettemin staat er nu bijna +190% als resultaat op de teller. In mijn Turbotijd 2007-2016 (9 jaar) was dat +185%. Dus dan redeneer ik dat er met de short strangle (zijwaarts) meer rendement (8 jaar gehandeld) te behalen viel dan met Turbo's (stijging/daling). Meer rendement in minder tijd dat idee. 

En die strategische switch paste dan ook nog binnen mijn bedrijfsmotto: effectief, EFFICIENT en emotievrij. En ook ik zit niet elke minuut van de dag achter de pc. 

Ik lees dat Rien niet veel doet aan moneymanagement? Dat is heel jammer. Misschien een van de luchwebinars nog eens terugkijken?
4 dagen geleden

Beantwoorden


toon 2 overige reactie(s)
🔥 Rene D 1 week geleden geplaatst
Persoonlijk handel ik niet in Nederland. Dus zou niet weten waar je de optiekoersen kan kopen. Ik koop ze in de VS in bij livevol.com
🔥 Harm van Wijk 1 week geleden geplaatst
Die Stoxx short strangle index is inderdaad erg interessant....vooral de 12 jaar historie van het consequent uitvoeren van de strategie.

The EURO STOXX 50® Short Strangle Index is an innovative investment tool that measures the performance of a hypothetical portfolio reflecting a short strangle investment strategy based on the EURO STOXX 50® Index, Europe's leading blue-chip index for the Eurozone. The EURO STOXX 50® Short Strangle Index reflects a strategy in which an investor sells a EURO STOXX 50® call and put option, both with a strike 5% out of the money.

Ik ben inderdaad ook wel benieuwd wat zijn precies doen....maandopties denk ik? 2020 was dan een pittig jaar ten opzichte van de voorgaande jaren...als je dat weet te vermijden met money management of doorrollen, dan zou dat erg mooi zijn!
reactie op @harmvanwijk:
Rene D Ja maar money management zorgt er ook voor dat je regelmatig posities met verlies sluit terwijl ze in bovenstaande grafiek winst hebben geboekt. Dat 2020 verlies filter je er niet zo makkelijk uit zonder ook in andere jaren veel winst in te leveren
1 week geleden

Beantwoorden

Rene D Tevens zie je dat er in de 2017 tot 2020 weinig geld werd verdiend...
1 week geleden

Beantwoorden


toon 1 overige reactie(s)
🔥 Rene D 1 week geleden geplaatst
 Die 50% in 10 jaar is door een index gedaan. Dus zeer betrouwbare gegevens. Vaak zie je dat bij veel resultaten van anderen dat ze toevallig net niet in de markt zaten in de weken dat er grote dalingen waren. Ik handel zelf zonder dat ik abonnementen verkoop en zie wat er met optie prijzen gebeurd gedurende zulke weken. Geloof me, die gaan dan tig keer over de kop en grote spreads. Ik zeg ook niet dat je hier niet een goed rendement mee kan halen, maar vele zijn je voorgegaan en hebben een jaar of 2 goede resultaten geboekt totdat er een flinke daling kwam en ze alles weer kwijt waren. Als het zo makkelijk zou zijn zouden velen het al doen. Dus zorg voor een goed exit plan en houd je eraan!
reactie op @rened:
Rien Bogaarts Helemaal eens😊😊
1 week geleden

Beantwoorden

🔥 Rene D 1 week geleden geplaatst
Hier de uitleg van deze short strangle index. Ze gebruiken inderdaad maand opties
🔥 Harm van Wijk 1 week geleden geplaatst
Weet je ook wat voor werkkapitaal ze aanhouden? Dat is vaak margin + grootste draw down uit het verleden...ik ben benieuwd waar ze die 15K aan resultaat mee hebben behaald.
reactie op @harmvanwijk:
Rene D Ze beginnen met 10K in de grafiek. Dus winst in 10 jaar (iets meer) is 15K - 10K
1 week geleden

Beantwoorden

🔥 Harm van Wijk 1 week geleden geplaatst
Circa 150% in 10 jaar...15% per jaar, inclusief deze forse klap in 2020 is niet verkeerd...alleen de vraag is of het bij je past....hoeveel slapeloze nachten heb je dan zoals in maart?
🔥 Rien Bogaarts 1 week geleden geplaatst
Of is de winst 5K en het rendement dus 50%?
reactie op @rienbogaarts2:
Harm van Wijk uhhhhh volgens mij was het nog te vroeg...je hebt gelijk...50% rendement over 10 jaar...tja...meer dan een spaarrekening...maar wel minder indrukwekkend :-S
1 week geleden

Beantwoorden

🔥 Rene D 6 dagen geleden geplaatst
Ja ik vind het niet geweldig. En vanaf 2017 tot klap in 2020 werd ook weinig verdiend. 
🔥 Rene D 6 dagen geleden geplaatst
Hier de resultaten van een backtest uitgevoerd op het schrijven van strangles op de SPX. Ik denk dat de AEX resultaten niet veel anders zullen zijn.
Test werd overigens uitgevoerd van 2007 tot 2015. Dus rendementen zijn van 8 jaar totaal. Strangle (300/75) houd in dat je posities sluit indien je 300% verlies of 75% winst hebt.
🔥 Rien Bogaarts 6 dagen geleden geplaatst
OK. Is de simulatie met echte prijzen van de geschreven opties uitgevoerd?
Is 75% verlies van wat? Idem 300% winst van wat. Ik meen dat je bij een strangle max 100% winst hebt namelijk als strangle waardeloos afloopt. Of begrijp ik het niet goed? 
🔥 Rene D 6 dagen geleden geplaatst
@rienbogaarts2 Ja is met echte prijzen. Stel je hebt 200 euro premie ontvangen. Dan is sluiten op 300% verlies terugkopen op 800 euro. Sluiten met 75% winst is terugkopen op 50 euro.
🔥 Harm van Wijk 6 dagen geleden geplaatst
Ik vind vooral die lange looptijd (80 DTE) en lage delta 12 er wel erg uitspringen!

97% hitratio...3 keer een tik maar bijna altijd prijs!

heb je deze simulatie zelf gedraaid?

reactie op @harmvanwijk:
Rene D @harmvanwijk Schrijf jij ook nog maandelijks strangles?
5 dagen geleden

Beantwoorden

🔥 Rien Bogaarts 6 dagen geleden geplaatst
Dank. Resultaat lijkt meer in lijn met wat aanbieders  an deze dienst aan resultaat behalen. 
🔥 Rene D 6 dagen geleden geplaatst
82% rendement blijkt toch niet te kloppen. In de beschrijving lees ik dat elke maand een nieuwe optie ingenomen wordt. Dus in totaal lopen bij 80 dte 3 spx strangles. Margin daarvan is 75K.
Rendement is 18 dollar per dag, dat is 6,5K op jaarbasis. Rendement bruto is dus 8,76% per jaar. Sorry @rienbogaarts2, maar netto zal het maandelijks schrijven van strangles over langere tijd niet beter renderen dan passief beleggen in de s&p 500.
🔥 Harm van Wijk 5 dagen geleden geplaatst
Aiii dat valt mij dan toch tegen...dit is dan een magere beloning voor het risico dat je loopt.
reactie op @harmvanwijk:
Rene D Ja klopt. Hier zat dan wel de daling van 2008 in verwerkt maar niet die van 2018 en 2020
5 dagen geleden

Beantwoorden

🔥 Rien Bogaarts 5 dagen geleden geplaatst
Hallo,

een klein idee: ik kan je de strike prijzen geven volgens mijn berekening op de S&P en wss ook wel op meer indices. Kun je daar een simulatie/back test op uitvoeren met de echte optie-prijzen? Zo ja, ik zou wel benieuwd zijn wat daar dan uitkomt.
🔥 Rene D 5 dagen geleden geplaatst
Kun je zien hoeveel delta die strikes hebben? Over het algemeen kun je strangles beter alleen schrijven als er hogere volatiliteit is. Anders is de risk reward ratio te mager
reactie op @rened:
Rien Bogaarts Hoe kan ik de Delta van een strike prijs zien? 
5 dagen geleden

Beantwoorden

🔥 Rene D 5 dagen geleden geplaatst
Welke broker gebruik je?
reactie op @rened:
Rien Bogaarts Ik zit bij Binck en Lunx.....
4 dagen geleden

Beantwoorden

Rene D Bij Lynx kun je een kolom toevoegen. De Delta zit dan bij het grieken sub menu.
4 dagen geleden

Beantwoorden


toon 1 overige reactie(s)
🔥 Rien Bogaarts 4 dagen geleden geplaatst
Goedenavond,

vandaag waren er een aantal mogelijkheden om een aantal optieseries met 90% winst te sluiten. Ik maak er geen geheim van dat ik niet de hele dag achter mijn PC zit noch dat ik niet in alle series posities inneem (en dus geen limieten inleg op 90% van de winst). Voor de transparantie van mijn portefeuille zal ik morgen zien of en welke posities ik sluit en daarbij vermelden tegen welke prijs dat plaats vond en op welk tijdstip. Maar wat mij betreft zou ik nu op 90% van de winst mijn posities willen sluiten (en misschien wel voor een procentje minder). 
🔥 Rien Bogaarts 3 dagen geleden geplaatst
Om 11.42 op 21-10-20 staat de AEX op 560 na een kleine dip vanmorgen. Tijdens deze dip zijn uiteraard de calls in de portefeuille gedaald in koers. 

Ik zie in mijn portefeuille dat:
-sluiten  C NOV 620 0,23 kost
-sluiten C okt 23 582 0,06 kost
-sluiten C okt 23 586 0,01 kost
-sluiten C okt 30 590 0,31 kost

Alleen de laatste positie wordt eerder dan op 90% winst gesloten. Dat kost dan 15Euro meer dan wachten op 90% winst. Totale kosten zijn 61 Euro, de winst wordt nu 585 (grappig is dat mijn winst over alle gesloten posities op een haar na 90% is) min 61=524Euro, Ik zal de portefeuille vrijdag bijwerken voor deze mutaties. Transactiekosten heb ik niet meegerekend, maar die zijn niet schokkend hoog. 
Prijzen opgenomen op 21-1-20 tot 11.55.
🔥 Rien Bogaarts 2 dagen geleden geplaatst
Vandaag ruim boven de stop loss gesloten dus geen actie morgen nodig (behalve wachten tot Put 540 (ovt 23) waardeloos afloopt. Weer 160E verdiend. Bij een margin van 10000 is dat weer 1,6% (en dan heb ik nog niet de winst op de geschreven call gerekend). Morgen nog even afwachten. 

Morgen rond 10.00 mag je de nieuwe strike-waardes verwachten als je je aangemeld hebt voor mijn mail-berichten (stuur even een prive-berichtje als je je wil aanmelden).
🔥 Rene D 2 dagen geleden geplaatst
Mooie resultaten Rien!
Als je de transacties in een excel zet kun je ze gratis uploaden bij https://www.tradervue.com. Krijg je een mooi overzicht wat je per dag, per maand enz verdiend en kan je het makkelijk delen met ons. Je zult de optie trades wel moeten verpakken als stock trades anders moet je betalen :-). Het is een makkelijk formaat, zie https://www.tradervue.com/help/generic
reactie op @rened:
Rien Bogaarts Dank, ga ik zeker bekijken. 
Ik moet ook nog bij Lynx kijken nav je laatste opmerking. Maar ik ben niet full time hiermee bezig he?
1 dag geleden

Beantwoorden

Rene D Doe rustig aan, zijn alleen maar tips...
1 dag geleden

Beantwoorden


toon 1 overige reactie(s)
Neem deel aan dit gesprek:
Je moet ingelogd zijn om mee te kunnen praten.
Topic gestart 15 October 2020 om 15:42
Aantal lezers 56
Aantal reacties 48